söndag 6 december 2009

I helgen skulle jag egentligen ha varit i Idre och åkt årets första Sverigecup. Men så blev det inte eftersom min mage ställde till det för mig. Eller jag tror att det snarare är influensavaccinets fel..
I början på den här veckan tränade jag bara lugnt och kände mig framförallt i måndags seg. På tisdagen kändes det bättre igen så i onsdags körde jag korta intervaller 5 gånger 3 minuters. Jag blev rejält trött och stum men det är ju meningen också men min kropp pallade inte det än för på kvällen hade jag rejält ont i magen och vaknade sedan under natten riktigt illamående. Under torsdagen var jag konstig i magen, inte hungrig, trött och oerhört seg i kroppen och jag höll mig hemma i lägenheten hela dagen och låg mest i sängen. På kvällen åkte jag sedan hem med pappa och Fredrik till Hudik för att mellanlanda påväg till Idre. Men jag kände mig inte piggare på fredagen så det blev ett besök hos en läkare som konstaterade att min mage inte mådde bra och att sänkan var för hög, ungefär som vid en förkylning. Så då var det bara att stanna hemma och vila hela helgen istället.

Så jag har istället för tävlat hälsat på mormor, stickat mig en mysig mössa, hittat en superfin och galet billig nyårsklänning, bakat pepparkakor med mamma och tittat ex antal timmar på vinterstudion. Det är tur att det finns andra saker att göra här i livet än att åka skidor för annars hade jag nog deppat ihop en hel del den här helgen..

Sofie

Inga kommentarer: