söndag 22 november 2009

Ons-Sön


Shit vad veckorna bara flyger fram..vips så har det blivit söndag igen.

I onsdags åkte jag upp hit till Östersund igen och hann precis få i mig middag och fixa skidorna innan det bar av till skidstadion och årets första ÖSK-skida. Banan var riktigt tuff och startfältet stort när både D21 och H21 startade samtidigt. Jag lyckades hålla mig på benen i alla kurvor och är nöjd med mitt lopp. Första varvet gick bra medans jag blev väldigt trött på andra..men det är ju bra att orken åtminstone finns i 5 km.

På torsdagen vilade jag på fm för att ta influensavaccin vid lunch men där fick jag inte ens komma in..så det skulle inte bli någon spruta för mig förrän v.49 fick jag höra. Men tydligen så gick det bra för allmänheten på fredagen så jag får se om jag testar igen imorgon, måndag. Så på eftermiddagen blev det ett längre A1 pass, 2.5 timma skate på den skitiga och lösa snön som fortfarande finns att åka på. Senare på kvällen hände något så ovanligt som ett besök på soppan med Magda å Terese - riktigt trevligt! Vi fick även sällskap av Skalman, Knappen och Erik så efter några trevliga timmar på soppan hamnade vi hemma hos Skalman och kikade på film. :)


I helgen har Elin varit här på kortvisit så vi har tränat, ätit god mat, umgåtts med Carro och självklart tittat på längdvärldscupen från Beitostölen. Helt grymt vad framförallt tjejerna har åkt i helgen! Så himla inspirerande och roligt att se.

Nu ska jag ta mig ut på en promenad så jag får röra på mig idag också, känner mig alltid så himla rastlös på vilodagar annars..


Sofie

Inga kommentarer: