måndag 16 november 2009


Helt sjukt vad vädret är tråkigt här hemma i Hudik. 6 grader varmt, tjock dimma och regn är verkligen inte uppiggande för fem öre. Stor skillnad jämfört med vinterlandskapet uppe i Bruksvallarna...
Jag har förresten inte skrivit något om tävlingen där i söndags, 10 km skate. Innan loppet trodde jag det skulle gå katastrofalt dåligt eftersom jag kände mig trött, seg och blev stum så fort jag rörde mig upp för en backe. Men efter lite uppvärmning blev det bättre och under loppet försökte jag att tänka på att åka stort, lugnt och inte stressa när snabbare tjejer kom och åkte förbi mig. Drygt 26 minuter tog det innan jag passerade mållinjen och jag är nöjd med min instats. Jag åkte så fort min kropp orkar med för tillfället och mer går inte att begära. Så nu är det bara att kämpa vidare för att orka mer och åka snabbare!

I eftermiddag var jag och hälsade på min goa mormor. Hon är så snäll och ska hjälpa mig med att sy upp mina nya täckbyxor och laga mina favvojeans som är trasiga. :)
När jag kom hem till Sanna igen hade mamma och pappa lagat svampinbakad röding med pressad potatis och sås, mums! Det är verkligen lyxigt att komma hem några dagar och få god mat lagad av mamma. =)



Sofie

Inga kommentarer: