onsdag 3 augusti 2011

Ett tag sen sist



14 juli var sist jag skrev här, och sen dess har det ju hänt en hel del grejer. Kiki, Andreas mamma har varit och hälsat på, jag och Andreas har gjort tjejklassikern på en dag och jag har varit iväg och jobbat tio dagar på Oringen i Söderhamn. Det var 10 väldigt intensiva dagar och den här gången lyckades jag hålla mig frisk under hela arbetstiden. Det fick bli lugn träning på förmiddagarna och eftersom vi inte började förrän 11 i princip varje dag fungerade de bra. Men när jag kom hem igen så smög sig förkylningen på fort som attan och jag vet inte om det var dansandet sista fredagen i Kilafors som var felet eller om det helt enkelt är min kropp som vanligt strejkar vid lite mer belastning än vanligt. Hur som helst tjänade jag in lite mer välbehövliga pengar och jag blev aldrig jättesjuk. Efter fyra lugna dagar här hemma har det ordnat upp sig. Jag har lagt min energi på att bara ta det lugnt och pyssla istället för att stressa upp mig. Jag har slöat, sovit, solat, badat, sytt, målat, lagat mat och städat. Men imorgon blir det ändringar i vardagen igen. Jag bestämde mig precis för att åka med mamma och pappa upp till Östersund över dan. Så det blir ett lätt cykelpass där för att långsamt väcka kroppen till liv igen och sen ser jag fram emot att träffa några underbara vänner igen. På återseende!

Sofie

Inga kommentarer: