tisdag 9 augusti 2011

Världens bästa Terese och packning




Det verkar som att även denna förkylning är otroligt seg. Det händer inte ofta att jag blir sjuk och sedan frisk i normal hastighet. Det är som att min kropp alltid behöver 10 gånger längre tid på sig att friskna till. Så därför dras jag fortfarande med täppt näsa, snor och skit. Som tur är har jag inte ont i halsen så igår och dag har jag varit ute på korta en timmars pass för att få ut förkylningen ur huvudet. Dessutom gör det mig lite mindre irriterad och frustrerad. Tänk vad lite fysisk aktivitet kan göra!
Trots bristen på träning har jag lyckats hålla humöret uppe, förmodligen eftersom jag har haft andra aktiviteter för mig. Det blev ett bra dygn i Östersund och efter shopping stop på IKEA/Birsta firade vi världens bästa Tereses födelsedag i Bergeforsen i fredags. God mat och trevligt sällskap gjorde att det blev en riktigt mysig fredags kväll. Resten av helgen spenderade jag sedan här hemma i Hudik med Andreas. Vi har roat oss med att gå igenom alla Andreas ägodelar, och en del av mina, inför flytten nästa helg och satan vad med grejer vi har! Det är en himla tur att vi har 90 kvadrat att bre ut oss i. Temat packning har jag fortsatt med själv sedan Andreas åkte till Stockholm för jobb igår. Så nu ligger de flesta av våra ägodelar i fina flyttlådor och väntar på transport söderut. Det känns fortfarande overkligt att vi om bara några dagar blir sambos i storstan...


Sofie

Inga kommentarer: