torsdag 14 juli 2011

Skönt!!



Snart har det ännu en gång gått en vecka sen jag skrev här sist, dagarna flyger ofta förbi såhär på sommaren... Sen sist har det varit mycket träning på programmet men även lite annat roligt. Under förra helgen hade jag och Andreas två härliga lediga dagar i Järpen där vi vandrade med ryggsäckarna (Andreas med 8 nationalencyklopedin i sin) upp för skutan, cyklade i Åre och myste på ett fik. På måndagen lämnade jag sedan Järpen för den här gången, stannade för ett träningspass och en god lunch med Carro i Östersund innan jag rullade vidare mot Bergeforsen och Terese. Vi spenderade 2 timmar i skogen runt Södra berget med Charlotte Kalla och Marie-Helene Söderman och efter en välbehövlig dusch hemma hos Anders och Charlotte begav vi oss till Bite line och åt tacobuffé med Elin och Frida. En bra dag helt enkelt! Tre dagar har det hunnit bli här hemma nu också och idag tog jag mitt första träningspass ut till Hölick där mamma och pappa mötte upp mig för en dag på stranden, underbart skönt. Men skönast under den här veckan har ändå varit att jag fått antagningsbeskedet från studera och jag kom in på mitt förstahands val, Civilingenjör i Samhällsbyggnad på KTH. Det känns utmanande, spännande och nervöst! Jag ser verkligen fram emot att anta utmaningen och börja ett nytt annorlunda liv i Stockholm med Andreas.



Sen har jag en rätt bra mamma också. Jag blev lite småsur tidigare ikväll när jag insåg att jag köpt fel storlek på två set sängkläder från IKEA, och betalat 2 * 79 istället för 2 * 29, så lite senare låg den här fina överraskningen på sängen när jag kom upp från duschen.



Sofie

Inga kommentarer: