torsdag 31 mars 2011

Surkärringen och födelsedagsbarnet

Visst kan jag hålla med om att jag är en rätt stark, liten tjej. Men inte är jag så stark att jag förstör asfalten när jag åker rullskidor! Idag när vi åkte på den nylagda asfalten nere vid Rio Grande stannade en jävla surkärring på landsvägscykel oss och sa åt oss att vi förstörde asfalten med våra spetsar (hon föreslog även att vi skulle sätta gummigrejer på dom). Tydligen skulle dom göra hål i asfalten, hål som sedan när det regnade skulle fyllas med vatten, och som sen när vattnet frös till is skulle göra att den nya fina asfalten skulle bli förstörd. Smartare kvinna får man leta efter. För det första, det regnar ytterst sällan i ABQ, och dom gånger det gjort det har det varit långt ifrån minusgrader. Och för det andra så blir det inte hål i asfalten av våra spetsar. Asfalten är ju redan gropigare av sig själv innan vi ens sätter ner våra spetsar där.

Nu ska jag inte klaga mer, uför det är ju faktiskt Christinas födelsedag! Och inte vilken födelsedag som helst, utan den 20:e i ordningen. :) Det är inte varje dag man fyller så viktig ålder. Tyvärr så är de 21 som är 20 här i USA men de struntar vi i idag tycker ja, för de är ju världens bästa Christinas födelsedag.



Sofie

Inga kommentarer: