lördag 26 mars 2011

Älska kartor!

Helst av allt skulle jag såklart vilja vara hemma i Sverige nu, vårvintern är ju den bästa tiden på året när man kan åka skidor på fjället och bara njuta av livet. Men eftersom det inte är möjligt i år så försöker jag njuta av att vara här istället. Solen skiner som vanligt nästan varenda dag och det är 20 grader varmt, så dom senaste dagarna har jag legat ute i bikini efter skolan och studerat Firefly atlas. Alla som känner mig vet att jag älskar att ha koll på var jag varit, hur man tar sig från punkt A till B och i princip allt som har med att hitta och kartor att göra. Så när läxorna varit klara har jag roat mig med boken som Lena och Mats lämnade kvar när de åkte hem. Hittils har jag bland annat lärt mig att Delaware var den första staten i USA, att California, Texas och New York är dom största (i den ordningen) i befolkningsmängd och att Washington DC inte ligger i någon stat utan District of Colombia som är oberoende av någon stat. Jag har inte riktigt lärt mig vart alla stater ligger än men snart så. Roligt sätt att spendera tiden va?


Ikväll var jag och Eivind med Fredrik till ett Scandinavian Club meeting. Ingen hade någon aning om vad det var för något, de enda vi visste var att dom ville ha besök av en svensk och en norsk som nyligen flyttat till USA. Det visade sig vara en ganska stor grupp bestående av allt från riktigt gamla tanter till lite yngre folk. Jag och Eivind fick berätta lite om hur vi upplevde de att komma till ABQ och NM och sedan ställde dom massa frågor. Det var faktiskt helt okej. :)

Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sofie!
Kul att kartan kommer till användning. Å va synd att ni inte hade poolen när vi var där :-).

/Lena