fredag 11 mars 2011

National Collegiate



15 km klassiskt idag bjöd på spöregn, och då menar jag verkligen spöregn. Mina fötter var sjöblöta, och såklart iskalla, och jag kom på mig under loppet med att fundera på varför framsidorna på mina vader var så himla kalla? Efter en snabb titt kunde jag konstatera att regnet i kombination med snösprut från konkurrenterna kylde ner dom rejält. Men tydligen så gjorde det inte så mycket för jag gjorde ett av mina bättre race för säsongen idag. Jag låg 6:a väldigt länge men tröttnade lite på slutet, fast det räckte ändå till en 8:e plats! Det kändes riktigt skönt att få avsluta säsongen så pass bra, och en fin liten trofé får jag med mig hem som belöning för mödan.
Våra grymma alpinister trotsade regnet och var där och hejjade fram oss, det hjälpte massor! Eftersom vi tjejer åkte först idag hann vi också vara en del av hejjarklacken när killarna åkte sina 20 km. Regnet upphörde nästan, vi hejjade det mesta vi kunde och killarna gjorde bra lopp. Big Tor åkte snabbast och slutade på fjärde plats! :)




Sofie

Inga kommentarer: