måndag 7 mars 2011

Stowe


Resan hit till Stowe gick fin fint igår. Flyget från Dallas till Boston var ca en timma försenad men det gjorde inte så mycket. Väl framme där fick vi vänta lite på våra hyrbilar innan vi kunde packa in alla grejer och rulla vidare mot Stowe. Boston såg ut att vara en fin stad! Allt är så mycket mer likt Sverige här på östkusten, när vi körde på motorvägen trodde jag nästan vi var i Sverige ibland. Under dagen passerade vi fyra, för mig, nya delstater: Texas, Massachusetts (krångligt som satan att stava), New Hampshire och till sist Vermont som är delstaten vi befinner hos i just nu. :)



Här i Stowe blev vi välkomnade av ösregn och pissväder idag på förmiddagen. Jag har inte sett så mycket regn sedan jag åkte hemifrån i somras. Man blir bortskämd med sol i ABQ :P Som tur var har vi en sjukt stort och najs hus att mysa i. Det är en liten ranch för utanför har vi tre fina hästar som vi får mata å prata med.

Den första dagen här har varit lugn med VM 5-mil och joggingtur på förmiddagen och ett besök på Ben & Jerrys fabriken på eftermiddagen! Rätt coolt att ha varit på det ställe där det hela började och där glassen fortfarande produceras. Under rundturen i fabriken fick vi ett smakprov på en glass, och efteråt testade jag Late night snack som är en av dom två nya smakerna. Supergod!







Sofie

Inga kommentarer: