torsdag 20 januari 2011

Växlande


Växlande är ett ord som väldigt bra beskriver dagens väder här i Soldier Hollow. Imorse vräkte det ner snö och var runt nollan. Bara några få timmar senare när vi kommit oss iväg till skidstadion skiner solen och det är vårvärme ute igen. De väderförhållandena i kombination med opistade spår gjorde det minst sagt svårvallat. Ruggskidor fungerade hyffsat medans mina vanliga skidor antingen frös i eller släppte. Vi hade tur som körde våran fart igår och inte idag. Något som däremot inte var bra med gårdagens pass är att min rygg fått något fel efter det. Det värker nere i ländryggen och jag har väldigt svårt att böja ryggen, känner mig som en gammal tant. Jag håller tummarna för att jag vaknar som vanligt imorgon igen.

Under eftermiddagen tog vi oss en tur bort till Park City där det fanns en himla massa outlets. Jag fyndade en superfin shorta från Levis för ca 70 kr, inte illa!

Sofie

Inga kommentarer: