torsdag 27 januari 2011

Back in ABQ


I söndags kom vi tillbaka till soliga Albuquerque igen efter två veckor i Montana och Utah. Det var verkligen riktigt skönt att få krypa ner i sin egen säng ingen i sällskap med ligern.
Sedan i söndags har jag hunnit med att ha alla mina klasser för i år, Public Speaking, German, HBO Rome, English 102 och Gaming and Popculture. Jag har bland annat sett en lärare äta upp ett ljus, en annan lära oss räkna kort i black jack och en tredje uppmana oss att inte bli sexuelt upphetsade under filmen. En salig blandning med andra ord.
Andra intressanta händelser hittils är att vi imorse vaknade helt utan vatten i huset (vilket som tur är kommit tillbaka igen), jag har åkt mitt första skidpass här i New Mexico och så har det blivit bestämt att vi ska få en ny kompis här i huset. Från och med nästa vecka flyttar Armin, en ny alpinist kille som verkar schysst, in i huset och jag tycker han är modig som ger sig på att bo med oss fyra tjejer. Förhoppningsvis kommer det funka utmärkt samtidigt som det gör hyran lite billigare.

Sofie

Inga kommentarer: