fredag 28 januari 2011

Äntligen telefon


Sedan jag kom tillbaka till USA har jag inte haft någon fungerande mobil. Detta eftersom jag inte hade lust att betala för en hel månad när jag ändå inte var här något. Om jag sedan skulle fortsätta använda tmobile mobilen hade jag blivit tvungen att betala för den månaden ändå och det hade jag inte lust med. Och att låsa upp telefonen var tydligen inte det lättaste. Så idag gick jag in på cricket och skaffade mig en ny prepaid telefon (gratis) där jag kan ringa och skicka sms gratis till USA OCH sms gratis till hela världen för 45 dollar i månaden, vilket verkligen är ett bra pris för att vara här. En fungerande mobil betyder att jag återigen är kontaktbar och inte lika skype beroende längre. Mitt nya mobilnummer är 505 319 0069.

Idag har det varit den 27:e januari, vilket för mig innebär vinter, snö ute och skidåkning. Men eftersom jag i år befinner mig i världens soligaste stad i en öken stod löp/stavgångsintervaller på schemat istället för skidåkning. I jämförelse med skidåkning så är löpintervaller något jag verkligen inte gillar och att dessutom göra det i januari fick mig att inse att jag nog skall hålla mig till nordligare breddgrader så gott det går i framtiden. Dock så åker vi imorgon till Red River för att åka skidor i helgen. Det ska bli riktigt roligt och mysigt att komma tillbaka dit och även få se lite mer av våra alpinister. :)

Sofie

Inga kommentarer: