måndag 31 januari 2011

Red River


Inte heller denna helg har vi spenderat hemma i ABQ. Istället åkte vi den korta biten, endast tre timmar, till Red River för lite träning uppe på den höga höjden och nästa helgs tävlingsbanor. Det fanns lite mer snö där uppe än här nere i stora staden och solen sken från en klarblå himmel. Vi hann med två längre distanspass och även ett träningsrace på 3000 möh som det är där uppe. Jag har aldrig kört riktigt fort så högt upp, eftersom jag missade tävlingen i Colorado före jul, så det var välbehövligt att känna på hur kroppen känns med mer syrebrist än vanligt. Det var såklart galet jobbigt och återhämtningen var minimal men jag är nöjd med att jag orkade så bra som jag gjorde. Förhoppningsvis känns det bättre nästa helg också.

Nu är jag tillbaka i ABQ för några dagar i skolan. Har egentligen lite läxor att göra tills imorgon men jag har svårt att motivera mig så jag tar och kryper till sängs istället. Tror det kan vara bra för mig att inte ha packat upp väskan än eller gjort läxorna precis som planerat...

Sofie

Inga kommentarer: