lördag 11 december 2010

Pepparkakshus

Nu har ju slutat äta min antibiotikakur..men det verkar inte vara så lykosamt som vanligt. Antingen har jag ett virus som vägrar släppa taget eller någon superduperbakterie som överlever det mesta. Vilket skiter jag i..det finns kvar i min kropp! Jag har i och för sig blivit lite bättre men inte helt hundra. Det blir en promenad idag också sedan ska jag testa på att träna väääldigt lugnt imorgon. Jag har ju inte ont i halsen och hostan är mycket bättre, så efter en veckas vila ser jag inget bättre alternativ. Håller tummarna för att det blir helt bra när jag åker hem, luften är trots allt väldigt torr här just nu plus att vi bor på 1600 möh.

Igår var sista riktiga skoldagen innan finalsweek. Så nu har jag bara matte och musik final kvar på måndag innan det är jullov! Det firade vi med ha pepparkakshus afton här igår tillsammans med alla på laget och några till. Det dracks glögg, åt risgrynsgröt och bakades pepparkakshus med riktig inlevelse. Måste säga att jag är oerhört imponerad vad Christina, Eivind, Christina, Martine, Linn och Stpehanie åstakom - ett Eiffeltorn! Jag och Terese höll oss till ett lite mer traditionelt hus men för att vara förstagångsbyggare är vi mer än nöjda. :)




Nu väntar en lördag med plugg, plugg och åter plugg.

Sofie

Inga kommentarer: