torsdag 1 juli 2010

Uppdatering

Den sista veckan har verkligen varit en toppenvecka med ett enda undantag, att jag varit konstant förkyld. Men det ska ni inte behöva höra alltför mycket om. Jag försöker så gott de går att vara positiv och nu när jag haft både Andreas och Terese runt mig har det gått lite lättare än vanligt. Men nu till uppdateringen som jag lovat..


Förra helgen var det så åter dags för Midsommar och även detta år kom det lite regn på Midsommarafton. Men vad gör det när man har det toppentrevligt på alla sätt och vis? Redan på torsdagen anlände jag och Andreas till Terese i Bergeforsen och vi hade en mysig kväll med supergod mat samt bast och bad i älven. ´



På själva Midsommarafton tog vi en skön sovmorgon och plockade sedan massa fina blommor som tillslut blev en krans till mig. Mitt på dan for vi ut till Spikarna på Alnön där Sara och Jennie bjudit in oss på ett riktigt traditionellt midsommarfirande med midsommarstång, sill å potatis, snapsvisor och lekar. Det blev en mer än lyckad dag/kväll och det var verkligen roligt att få träffa Sara igen efter nästan ett år. :P Så tusen tack för det!

Väl hemma i Hudik igen har vi hunnit med lite smått och gott.

I Söndags var jag å Andreas ut till Hölick en sväng å slappade innan det var dags för brännboll och middag hos Skalmans. Solen strålande från en klarblå himmel och familjerna Westin och Jonsson från Sanna vann efter en hård och minst sagt regelrätt match mot Bergs och Skalmans. :P Därefter bjöds vi på tacos, världens klurigaste frågesport och jordgubbstårta. Mums!

På måndagen kom Terese hit och joinade oss vilket jag och Andreas blev mycket glada över. Heheh. Så på tisdagen var vi ute på Hölick och glassade i solen hela dagen. Mitt humör var kanske inte de bästa på morgonen när dom stack ut å tränade båda två, jag var förkyld, min rullskidsväg hade blivit förstört och det krånglade med USA. Men som alla vet kan jag inte vara sur speciellt länge så de ordnade upp sig rätt snabbt..hehe. Dessutom så är ja tydligen sååå söt när jag är arg. Hpmf. :P

Idag har jag, mamma å Andreas varit till Stockholm och shoppat på Sportmarkets utförsläjning av prover. Och som det har shoppats! Eller ja, mamma stod helt klart för den största delen. Vi räknade ut att de hon betalde 1500 kr för skulle i butik ha kostat ca 10 000 kr. Helt galet! Själv fick jag ett par shorts, en kjol, två linnen, tre tröjor och tre t-shirtar (allt roxy) för under 500 kr. Det kan man kalla kap. :) Bara shortsen skulle kosta 850 kr i butik...
När mamma tillslut var klar, efter över 3 timmar i den 40 kvm stora butiken, for vi å åt världens godaste pizza inne i stan.
Efter lite smått panik, en väldigt onödig felkörning i rusningstrafik och stressande genom centralstation med en cykel i högsta hugg lämnade jag tillslut av Andreas vid bussen till Jönköping och vi kunde båda andas ut. :P




Men det nästan bästa med idag är att jag äntligen fått tag i ett par nya löparskor! Jag är redan kääär i mina nya fina rosa nimbus löparskor i storlek 36. Så nu kommer jag lätt överleva en vecka här utan Mr Andrew och Knäppis. :P Mina två favvisar! <3
Men vi återförenas ju snart igen..om bara en vecka är det Gatufesten.


(Vi är inte alltid såhär snygga)

Sofie, alias Paddan

1 kommentar:

Terese sa...

Du är världens bästa och sötaste padda! :D Särskillt när du är arg... ;) Puss på dig!