lördag 19 juni 2010

Nu har det varit dött här ett tag. Men de beror inte på att jag själv gått å dött utan att jag har haft annat för mig, min mobil har pajjat igen och jag har inte spenderat mycket tid framför datorn...och dessutom har jag gått och blivit frisk! Men nu kommer en liten uppdatering..jag hoppas det duger bra Anna? :)

Förra helgen samt igår och idag har jag varit uppe i Motala och jobbat i Teamsportiatältet på Vätternrundan. Det har gått fin fint och varit roligt dessutom. I alla fall för det mesta.. Just igår när vi hade 16 kassor öppna och alla "moderna" kassor slutade fungera när vi hade kö genom halva tältet var det inte så roligt. Men man får verkligen en kick av att arbeta effektivt och beta av köerna så snabbt som möjligt.

Dagarna jag inte jobbat har det hänt lite smått och gott. Andreas mormor har skämt bort oss med massor av mat och visar det sig att det är något som fattas blir hon helt förtvivlad. :P
Vädret var på lite bättre humör mitt under veckan så i tisdags var jag ute på en härlig rullskidstur ute i Huskvarna och sedan i onsdags gjorde jag premiär på en landsvägscykel. Trots att jag fick en alldeles för stor sådan med dåligt fungerade växlar, inga cykelskor eller cykelbyxor och dåligt pumpade däck var det faktiskt riktigt roligt! Och efter glasstopp och en lyckad "operation pumpa däck" i Lekeryd gick det ändå helt okej. Jag var bara påväg ner i diket en gång efter en lång brant utförsbacke som följdes av en skarp 90-graders kurva. :P Följderna av äventyret blev dock en inte så vacker solbränna på ryggen.

Två kvällar har vi varit nere på Vätterstranden och tittat på solnedgången.. Eller ja, Andreas har fotat och jag har lärt mig åka longboard. Så nu kan jag åtminstone svänga och putta på själv. :) Jag åkte helt utan att vurpa ända tills Andreas skulle dra mig hem och det tog tvärstopp när longboarden åkte in i hans fötter. Aj aj..
Mia gjorde oss sällskap en kväll också, trevligt!

Idag har jag åkt tillbaka hit till Jönköping med Sofia, en jobbarkompis som skulle med tåget till Falköping. Det känns faktiskt rätt skönt att jag inte jobbar idag för jag är riktigt sliten sen gårdagen och det känns bra att inte belasta kroppen för mycket nu även om jag är helt frisk igen. Så det blir en lugn träningshelg innan det blir att komma in i träningen rejält från och med måndag. Som jag längtat. :)

Den första bilden bjuder jag på idag..hehe










Sofie

1 kommentar:

Anna sa...

Söta lilla gojänta :)