fredag 18 april 2008

Gott och blandat


Gött, nu har jag plantjobb för i sommar och två veckor åt Stadium på oringen. Blir perfekt de! Det funkar liksom inte med ett vanligt jobb hela sommaren samtidigt som träningen ska skötas..så det här blir nog perfa. Dessutom går oringen före fjällorienteringen så jag kan nog vara med på träningslägret uppe i bruks då. =)
Kom på att jag ska söka jobb på Stadium i Östersund till hösten...kanske kan få jobba lite extra iaf efter jobbet i somras. Vore skönt med lite inkomst även till hösten..

Här i Mora har våren kommit! Igår morse va vi till kopongen på träningen och åkte skare i strålande solsken. Helt underbart härligt! Så på söndag är vi ett gäng som åker iväg med skidgymbussen...åker lite skare och gräver sedan ner oss i en solgrop och myser. Grillar lite korv å sånt mumsigt!
På tal om grillat så ska jag,Malin å Henke grilla kött ikväll...mumma!! Jag och Malin ska även baka en kladdkaka på den lyxiga kakaon vi köpte på chokladcafet igår.

Hemma så håller mamma å pappa på förfullt med köket. Just nu finns inget alls där inne men snart så kommer allt de nya in - golv,tak,väggar, allt! =)
Så nästa gång jag kommer hem, vilket blir första maj så ser de förhoppningsvis lite bättre ut. Direkt efter jag varit hemma då åker jag å mamma till sthlm, vi ska på utförsäljningen sportmarket har på alla provkläder...å där brukar man kunna fynda många snygg plagg riktigt billigt. Eller vad sägs om Roxyjackor för 500 spänn som egentligen kostar över 3000? =)

Nej nu ska ja börja fylla i min utvärdering av detta tränings och tävlings år..

Sofie

Inga kommentarer: