fredag 8 juli 2011

Bra träning och fina vänner



Vips så var det redan fredag här i dom Jämtländska skogarna. Sedan i måndags har jag hunnit med en tisdag i Östersund som först innehöll Vallsundsintervaller med Jennie, Sara och Eva. Passet blev riktigt hårt och jag fick pressa mig rejält. Som belöning efteråt hade Jennie bakat supergoda bullar och tillsammans med nybakt bröd och en riktigt god lunch blev jag minst sagt bortskämd. Efter ytterligare ett träningspass, denna gång en lugn skatetur i solskenet gav jag mig hemåt Järpen igen. Dock så behövde jag bara vänta tills nästa dag för att få samma fina träningssällskap. Sara, Jennie och jag besökte under onsdagen Åreskutan under en tretimmars tur och på eftermiddagen var det Edsåsdalen som fick sig ett besök av oss, denna gång på rullskidor.





Medan Andreas spenderar den största delen av sin tid på jobbet så har det varit perfekt för mig att träna och träffa mina vänner. Under gårdagen när jag hade vila blev det dock lite småtrist att befinna sig i Järpen. Men det behövs väl vilodagar när man inte gör någonting alls också, det är ju trots allt vila dom är till för. Men idag har det stått träning på programmet igen, och inte vilken träning som helst. En lugn härlig långtur på fjället med Carro, och som jag saknar att inte ha denna underbara vän i min närhet oftare. Som tur är så är hon precis lika bra när vi väl ses.




Nu är det som sagt fredag så snart kommer Andreas hem från jobbet och en ledig helg väntar. På programmet står därför en fjälltur i morgon med ryggsäckar och grejer. Eftersom Andreas ska utveckla Lundhags väskor så kanske det är smart att först testa dom.

Sofie

Inga kommentarer: