måndag 6 juni 2011

Upp och ner






Sedan sist jag uppdaterade här har jag hunnit med att vara överlycklig till att vara frisk igen, till att ännu en gång behöva ta smällen av att kroppen inte vill vara frisk. Jag börjar känna mig nära bristningsgränsen för vad jag pallar och vissa stunder känns det riktigt riktigt jobbigt. Jag vet att det inte är något jag kan styra över men det känns bara så jävla orättvist vilket gör mig ännu mer sur. Som tur är har det bara varit korta stunder jag inte klarat av att hålla humöret uppe och resten av tiden sen i onsdags har jag haft det fint. Jag har hunnit med en mysig middag hemma hos Jennie, varit på en riktig finmiddag på Plaza med Andreas klass och turism klassen, flyttat ut och kört hem alla, med betoning på ALLA, Andreas saker hit hem till Hudik, hälsat på mormor och Martin ute på Kuggören samt igår varit fram och tillbaka till Stockholm. Vi var nämligen dit och tittade oå en lägenhet/liten stuga igår. Den var verkligen toppenfin och mysig, men tyvärr låg den långt utanför stan och framförallt på fel sida om stan. Det kommer helt enkelt inte fungera att bo så, speciellt för Andreas del som kommer behöva åka bil till jobbet ibland. Så jag fick lämna av Andreas, som ska vara i Motala och jobba på Vättern i två veckor, sätta mig i bilen och rulla norrut igen utan ett boende till hösten. Så nu spenderar jag all ledig tid med att leta efter nån stans att bo..

Imorgon är det dags även för mig att börja jobba. I två veckor ska jag befinna mig i skogen och plantera små söta tallar eller granar. Det kommer bli ett jävla slitgöra som alltid, men det ger pengar på kontot och det behövs.

Sofie

Inga kommentarer: