söndag 12 juni 2011

Plantbubbla




Jag fortsätter att leva i min lilla plantbubbla. Jag planterar skog, äter, sover och tränar det jag orkar på eftermiddagarna. Igår hade jag min lediga dag för den här veckan och den spenderade jag först på stranden med bästaste Anna och Frida, sedan ute i skogen med en löptur på två timmar istället för 7 timmar med planteringsröret, efter det blev det grillad middag med påskmust hemma och till sist lite mys ute i Vij igen. Imorse var jag dock tillbaka i rutinerna igen med väckarklockan på sex. Dagen började sådär med att jag fick sitta i bilen i en halvtimma och vänta på att åskan och blixtrarna skulle försvinna. Det gjorde dom tillslut och då blev det olidligt varmt istället, ändå tills en helikopter kom och landade 10 meter ifrån mig och gav mig lite fläktande vindar. Inte varje dag det händer. Hur som helst planterade jag dom kvarvarande 14 lådorna jag behövde sätta idag och kunde tillslut åka hem, följa med mamma och pappa ut till Hölick och dö på en filt i solen.

Nej nu är klockan halv nio så jag ska ta och krypa ner i sängs så jag är någorlunda pigg 5.45 imorgon bitti. Det är ju trots allt måndag och en vanlig lång dag i skogen väntar.

Sofie

Inga kommentarer: