onsdag 8 juni 2011

Plant och solbränna


Nu har jag hunnit med att spendera två dagar ute på hygget med Lappen. Det var ett tag sen jag satte plant och jag hade glömt bort hur slitsamt det är, både mentalt och fysiskt. Som tur är har humöret inte spårat ur än så länge, trots vältande plantlådor, tusentals mygg/knott/flugor och obefintliga rader att sätta ner planten i. Solen har skinit på oss och igår införskaffade jag mig en oerhört snygg bränna från sporttoppen så idag blev de bikini istället och nu ser de faktiskt lite vettigare ut. Igår lyckades jag ta mig ut på en rullskidstur också, vilket kändes grymt skönt! Men i kväll är jag alldeles för sliten sen gårdagen och dagen så det blir vila. Annars blir ja väl sjuk igen så nu försöker jag vara lite snäll mot kroppen, den har fått slita så det räcker idag ändå. På tal om slita, Lappen sliter verkligen hårt på sig själv. Imorse började han fem, åt en japp och en daim till frukost i bilen till hygget, drack lite yoghurt och åt lite mer choklad efter fyra timmar och sen lite mer yoghurt efter sex timmar. Därimellan satte han mellan 35-40 lådor plant vilket är i alla fall fyra tusen små träd. Jag förstår inte hur han orkar!

Sofie

Inga kommentarer: