torsdag 22 januari 2009

Idag har jag och Bergsten invigt SM-banorna i Sundsvall, eller egentligen bara pursuit banorna för de var dom enda vi hittade runt. =) Men de räckte gott och väl. Det kommer verkligen bli tuffa och utslagsgivna tävlingar för den klassiska banan är fint kuperad med backar där diagonalåkning lär användas en hel del. Men när det sen är dags för att byta till skate gäller det att inte vara totalt stum, för skatebanan är verkligen kuperad! Börjar med rejält utför med en massa kurvor och sen är de bara att klättra en massa uppför, Smirrebacken och EKG-backen var inte direkt de plattaste backarna jag sett om man säger så.

Men idag blev de bara en kort visit på Södra Berget för nu är jag hemma i Hudik igen. Är som vanligt rätt skönt att komma hem igen..och i helgen blir de verkligen en lugn helg. Stafett - DM i Söderhamn på lördag med Lisa men sen har jag inget planerat.

Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad synd att inte jag är hemma då :(