måndag 5 mars 2012

I fäders spår för framtids segrar.

Jahapp, så var man tillbaka i verkligheten igen då. Efter några dagars skola förra veckan bar det ännu en gång av till Mora i torsdags. Första helgen där var helt underbar och Mora visade sig verkligen inte från en sämre sida den här gången. Jag hade inte tänkt åka något den här helgen heller, men jag lyckades tillslut bli övertalad att åka första sträckan på stafettvasan och det ångrar jag inte. Förutom saxning i första backen, då vi enbart hade blåis under skidorna, blev det 24 strålande fina kilometer som avverkades påväg till Mångsbodarna. Jag sken ikapp med solen och gled in till växling på en tid av 1.13.
Dagarna i tältet bjöd på många glada skidåkare, som dock stundvis suckade över behovet av klister under skidorna. Jag har dock svårt att första varför när dom blev bjudna på det bästa möjliga skidföret!
Förutom underbara skidturer i spåren hann jag med en helkväll med Malin på lördagen. Det var verkligen länge sedan och vi hade en supermysig kväll med middag, fika och vasaloppstältet by night. Det är så bra med vänner som Malin, sist vi sågs var för två år sedan men det kändes snarare som igår. :)


Min vistelse där uppe avslutades med en klassisk frukost till vasaloppsstarten och en skidtur innan det var dags att hejja på riktigt vid målgången. Mina klubbkompisar visade verkligen vilka som är grymmast! Stort grattis till Jörgen för segern och rekordtiden och till en imponerade fjärde plats för Daniel. Pappa kan med andra ord vara nöjd med denna Vasaloppsvecka också, vad vore Swix, FIscher och Vasaloppet utan honom?









Men men, det roliga ska väl ta slut nån gång de med.. Nu är jag tillbaka i Stockholm igen och många dagar med matte och fysikplugg väntar framöver. Det är en himla tur att Andreas äntligen kommer hem på torsdag, det gör att livet känns lite lättare trots allt.. <3



Sofie

Inga kommentarer: