söndag 12 februari 2012

Underbara vårvinter!

I torsdags var det dags för ytterligare en födelsedag för min del, 24 år var det dags för den här gången. Jag spenderade dagen jobbandes på Lava för att sedan komma hem och äta en god middag med Andreas, som för övrigt passade på att åka till Kina dagen efter, för att stanna i en månad!!! Som tur är så är vi ju vana sen ifjol. Känns dock väldigt ensamt här hemma nu när varken mamma eller pappa är här heller.Dom kom nämligen ner hit i fredags och bjöd ut mig på en riktigt god middag. Några paket fick jag också och det klart bästa var ett par fina Icebugs som lämpar sig ypperligt för det isiga och snöiga underlaget på stigar och vägar som råder just nu.
Den här söndagen har bestått av massa matteplugg, men eftersom vädret verkligen var på sin allra bästa sida tog jag mig en paus, snörade på mig mina nya fina skor och sprang ner till Brunnsviken med skridskorna i högsta hugg. Solen sken från en klarblå himmel och efter ett varv där så snörade jag på mig skorna och sprang vidare till Edsviken där det var minst lika fint. Det finns inget bättre än vårvinterdagar när solen värmer i ansiktet!
Det ska jag tänka på i morgon när skola mellan 8 och 17 väntar igen...






Sofie

Inga kommentarer: