torsdag 2 februari 2012

Hej och hå, kämpa på!


Ja de var ju ett tag sen sist jag uppdaterade här nu. Riktigt tråkigt men det har helt enkelt varit annat som jag valt att lägga min tid på, åtminstone om jag tänker tillbaka på jullovet när det fanns en möjlighet att välja. Jag inser verkligen nu hur sjukt bra det var! Efter nyår uppe i Åre mellanlandade vi i Östersund innan vi impulsivt begav oss ner till Cavalese, Italien och hejjade på duktiga brorsan dom två sista etapperna på Tour de Ski. Vi hade några helt underbara dagar där nere som avslutades med ett besök i skidparadiset Ramsau, Österrike. Väl tillbaka här i Stockholm började skolan och dom snart tre veckorna sen den dagen har varit fullspäckade. Schemat är inte direkt slappt och de tre kurserna jag läser nu är alla väldigt krävande. Flervariabelanalys är en blandning av de två mattekurser jag läste i höstas, fast svårare, och programmeringen förstår jag mig inte alls på vilket inte är optimalt när allt går ut på att skriva och förstå sig på program. Utöver de har vi fysik som jag än så länge inte haft så mycket tid att fördjupa mig i, jag hoppas fortfarande att den kursen ska vara lite lättare än de ändra två..



På den positiva sidan är att det åtminstone är vinter här i Stockholm så jag hinner faktiskt åka någon timma skidor då och då. Dock så går de inte ens att jämföra med hur mycket tid jag hade till de i Östersund. Jag har verkligen insett hur galet bra jag hade de då, och framförallt hur slappt det var.. Visst, det var inte lätt alla gånger att träna 4-5 timmar om dagen, men det var definitivt lättare än att plugga 9-10 timmar och dagen och sedan hinna/orka med att träna 1-2 timmar. Men jag biter i och än så länge har jag klarat allt i skolan och gymmet samt skidspåret besöks så många gånger i veckan som jag hinner... Hej och hå, kämpa på som Matilda brukar säga. :)

Sofie

Inga kommentarer: