fredag 28 oktober 2011

Rivstart


Det blev en rivstart på skolan, och livet, den här veckan. Envariabelanalysen känns mycket svårare än Linjära Algebran, speciellt med tanke på att det var ett bra tag sen jag läste liknande matte, samt att bråk och förkortningar verkligen inte är min starka sida. Så de blir till att lägga ner en hel del tid på den kursen...och framförallt lära sig alla formler, satser och regler. Jag saknar redan formelsamlingen! Samtidigt så rullar Samhällsbyggnadsprocessen vidare och i det här momentet sysslar vi med installationer och grejer, vilket för tillfället känns som grekiska. I alla fall när jag försöker förstå mig på VVS ritningar.. :P
Som tur är så är det fredag idag och jag ser fram emot helgen! I och för sig så ska jag jobba i morgon och på söndag behöver jag plugga hela dagen, men det känns som ledighet ändå.

Sofie

Inga kommentarer: