måndag 16 februari 2009


Så var helgen i Ulricehamn avklarad. :) Det blev en helg med strålande vackert vinterväder och fyra pallplatser till HIF. På sprinten i lördags imponerade Evelina stort och vann alla sina heat överlägset, även finalen! =) Fredrik var också stark och lyckades knipa ett brons i finalen efter att ha hamnat nästan sist ut i starten. Peter Larsson ville inte vara sämre han utan kom också trea i sin final.
Själv har jag absolut inte orken att åka så snabbt som det krävs i en sprint, de går bara inte hur mycket jag än vill. Men de är inte så konstigt heller..jag har inte tränat sprint överhuvudtaget och styrkan ligger jag också efter med. Det går helt enkelt inte att få med allt som jag missade i somras nu i vinter.

5 km skate igår gick däremot bättre! Banan var inte jättekuperad men med en hel den småkullar å kurvor som gjorde att det aldrig blev någon vila - rolig bana helt enkelt. Dock blev det mycket treans växel vilket inte passar mig bäst, speciellt inte nu när ja inte är stark nog..men jag är helt klart nöjd med min insats. :)
Någon som också var nöjd igår var brorsan som vann sin klass överlägset före Calle..samtidigt säkrade han nästan helt säkert totalcupen i H19-20. =)

Sofie

Inga kommentarer: